Субота, 05.12.2020, 13:26
Вітаю Вас, Гість

 

Обласна педагогічна студія

для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти

з теми «Упровадження програми «Скарбниця моралі» в освітній процес закладу дошкільної освіти»

 

 

Керівник:

Михайленко Оксана Василівна

директор,

спеціаліст вищої категорії,

педагогічне звання – «Старший вихователь»    

Координатор:https://www.kristti.com.ua/wp-content/uploads/2015/09/korzh.jpg

Корж Тетяна Михайлівна,

методист відділу дошкільної освіти

Комунального навчального закладу

Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

Основні питання роботи педагогічної студії

  • Психолого-педагогічні засади морального розвитку й морального виховання особистості в дошкільному дитинстві;
  •  
  • Завдання і зміст морального виховання дітей дошкільного віку з орієнтуванням на їхні потреби, інтереси та вікові можливості;
  •  
  • Особливості організації взаємодії дорослого та дитини з морального виховання у різних вікових групах;
  •  
  • Використання в роботі з дітьми програми з морального виховання для дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі» та її ресурсного оснащення –ляльок-«моральних путівників»;
  •  
  • Вивчення  рівнів морального розвитку дітей.

 

Обласна педагогічна студія – одна із форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників у міжатестаційний період, спрямована на розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників за певною  освітньою технологією або методикою навчання, виховання. Педагогічна студія – це групова форма методичної роботи, що функціонує на основі досвіду  професійної діяльності  одного або кількох педагогів різних фахів, які об’єднані спільною тематикою, представляють кращі педагогічні практики, підтверджені та визнані на міжнародному, національному, регіональному рівнях.

Мета діяльності педагогічної студії – реалізація індивідуальної освітньої траєкторії учасників на основі вивчення кращої педагогічної практики керівника / керівників педагогічної студії.

Завдання педагогічної студії:

створити умови для професійного самовдосконалення й розвитку педагогів;

забезпечити репрезентацію кращої педагогічної практики з теми педагогічної студії;

сприяти дисеміляції кращої педагогічної практики серед учасників педагогічної студії;

розвивати професійні компетентності  учасників педагогічної студії.

Зміст діяльності педагогічної студії визначається в сертифікаційній освітній програмі, яка затверджується в установленому порядку.

Педагогічна студія діє протягом одного навчального року з постійним складом учасників.

Педагогічна студія формується на добровільних засадах із числа педагогів різних фахів, які виявили інтерес до визначеної тематики і мають бажання освоїти провідні ідеї досвіду керівника / керівників студії.

Керівник педагогічної студії:

здійснює  навчальну, методичну і транслювальну функції з метою підвищення професійного рівня педагогічних працівників – учасників педагогічної студії;

планує роботу педагогічної студії;

 проводить заняття відповідно до сертифікаційної програми, затвердженої завідувачем відповідної кафедри КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».

Учасники педагогічної студії:

беруть участь у  заняттях педагогічної студії відповідно до сертифікаційної програми;

упроваджують результати освітньої діяльності  у власну  педагогічну практику;

розробляють методичні рекомендації, готують методичні розробки з теми педагогічної студії;

звітують  на заняттях педагогічної студії про результати діяльності.

Результати роботи керівника та учасників педагогічної студії засвідчуються сертифікатами встановленого зразка.

Протягом року у нашому закладі було проведено 3 заняття, тематика яких визначена у Сертифікаційній програмі.

Учасниками педстудії стали 64 педагоги області, які відвідали всі заняття та виконали творчі завдання. По завершенні роботи кожен з них отримав Сертифікат про навчання за сертифікаційною програмою обласної педагогічної студії, у якому зазначено загальний обсяг 30 академгодин.

Під час першого заняття присутні познайомилися з концептуальними засадами програми з морального виховання для дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі».  (Детальніше тут). На другому занятті побачили практичний досвід упровадження програми в освітній процес закладу дошкільної освіти. (Детальніше тут) На третьому, останньому занятті, учасники педстудії презентували власний досвід з морального виховання. (Детальніше тут)

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Лохвицька Л.В. Програма з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі». Тернопіль: Мандрівець, 2014. 128 с.
  2. Моральна пектораль. Книга для читання дітям в закладі дошкільної освіти та родинному колі / авт.-уклад. Л. В. Лохвицька. Тернопіль: Мандрівець, 2019. 245 с.
  3. Лохвицька Л.В. Особистість дошкільника: Дорога до Я-морального : [навч. посіб.] / Л.В.Лохвицька. – Тернопіль : Мандрівець, 2016. – 408 с.
  4. Лохвицька Л.В. Збірник ігор Моралинки для Миколки і Маринки» до програми з морального виховання «Скарбниця моралі» / Л.В.Лохвицька. – Тернопіль : Мандрівець, 2016. – 200 с.
  5. Лохвицька Л. В., Михайленко О. В. Крокуємо доріжками добра : зошит для дітей старшого дошкільного віку до програми з морального виховання «Скарбниця моралі» / Л.В.Лохвицька, О.В.Михайленко. – Тернопіль : Мандрівець, 2018. – 56 с.; іл.
  6. Лохвицька Л. В., Михайленко О. В. Добрі поради на щодень. Навчально-методичний комплект ілюстровано-розвивального матеріалу з морального виховання дітей старшого дошкільного віку: 8 сюжетних картин «Віночок чеснот для дитини» та методичні рекомендації. Київ: ТОВ «ГЕНЕЗА», 2019. 158 c.
  7. Лохвицька Л. В. Моральне виховання: нові чи старі проблеми? / Любов Лохвицька // Дошкільне виховання. – 2014. - №7. – с. 12-16
  8. Лохвицька Л. В. Ляльки – «моральні путівники» / Любов Лохвицька // Палітра педагога. – 2015. - №6. – с. 3-9
  9. Лохвицька Л. В. Граємо з ляльками – «моральними путівниками» / Любов Лохвицька // Палітра педагога. – 2017. - №1. – с. 9-12
  10. Лохвицька Л. В., Михайленко О.В., Гнатенко Т.М., Єфіменко Л.А. Іграшки - «моральні путівники» дошкільників. / Любов Лохвицька, Оксана Михайленко, Тетяна Гнатенко, Людмила Єфіменко // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2017. - №5. – с. 15-23
  11. Лохвицька Л. В. Чи вихований морально ваш дошкільник? / Любов Лохвицька // Дошкільне виховання. – 2017. - №10. – с. 6-10
  12. Михайленко О.В., Василенко А.С. Співчуття і доброта здатні творити дива. / Оксана Михайленко, Анастасія Василенко // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2018. - №1. – с. 61-64
  13. Лохвицька Л. В. Моральні ідеали у дитячих малюнках. / Любов Лохвицька, // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2018. - №3. – с. 11-13
  14. Лохвицька Л. В. Казка вчить, як на світі жить, або вчимо творити добро через казку. / Любов Лохвицька, // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2018. - №3. – с. 25-33
  15. Лохвицька Л. В. Моральні ідеали у дитячих малюнках. / Любов Лохвицька, // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2018. - №4. – с. 13-19
  16. Лохвицька Л. В. Діти раннього віку як моральні агенти. / Любов Лохвицька, // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2018. - №6. – с. 12-15
  17. Лохвицька Л. В. Моральне виховання: погляди класиків і практика сьогодення / Любов Лохвицька // Дошкільне виховання. – 2018. - №12. – с. 21-23
  18. Гнатенко Т.М. Доброта рятує світ. Заняття для дітей середнього дошкільного віку. /Тетяна Гнатенко //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.4-7

    19. Кириченко С.М. Де добрі люди, біди не буде. Заняття для дітей середнього дошкільного віку. /Світлана Кириченко //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.8-12

    20. Лапа В.В.Секрети щастя. Заняття для дітей середнього дошкільного віку. /Валентина Лапа //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.13-17

    21. Посполіт Л.М. Разом весело, самому – сумно. Заняття для дітей молодшого дошкільного віку. /Людмила Посполіт //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.18-26

    22. Потужня О.М. Чуйне серце з біди врятує. Заняття для дітей старшого дошкільного віку. /Олена Потужня //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.27-31

    23. Іваненко І.В. Жадібність користі не приносить. Заняття для дітей середнього дошкільного віку. /Ірина Іваненко //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.32-35

    24. Слюсар Т.Г. Що красить людину? Заняття для дітей старшого дошкільного віку. /Тетяна Слюсар //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.36-38

    25. Солонець В.В. Книга – твій друг. Заняття для дітей старшого дошкільного віку. /Вікторія Солонець //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.39-44

    26. Ющенко І.В. Як поводитися за столом. Заняття для дітей середнього дошкільного віку. /Інна Ющенко //Дитячий садок. Фантазії вихователя. – 2019. - №20. – с.45-47