Четвер, 01.10.2020, 22:42
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Лютий » 3 » значення театралізованої діяльності для всебічного розвитку дитини
15:13
значення театралізованої діяльності для всебічного розвитку дитини

Театралізована діяльність – це художня діяльність, що пов’язана зі сприйманням творів театрального мистецтва і відтворенням в ігровій формі набутих уявлень, вражень, почуттів. Разом з тим вона виступає унікальним засобом збагачення художньо-мовленнєвого досвіду дітей, розвитку зв’язного мовлення, бо дає можливість для одночасного розв’язання різних мовленнєвих завдань. У театралізованій діяльності реалізується потреба дитини у самовираженні, спілкуванні, пізнанні себе через відтворення різних образів. Театралізована діяльність користується у дітей незмінною популярністю та суттєво впливає на всебічний розвиток . Адже для дітей показ різних видів театрів: пальчикового, настільного, тіньового, лялькового, театру іграшок та театру на фланелеграфі перетворюється на справжнє свято, вони почуваються самостійними, впевненими у собі, успішними.

Театрально-ігрова діяльність відіграє важ­ливу роль у фізичному розвитку дитини, адже під час ігор активізуються всі компоненти здоров'я (фізичне, психічне, соціальне, духовне), дитина залучається до показу окремих дій, вико­ристовує різні рухи під час театралізованих ігор (пантоміма, вправи-імітації, вправи-етюди, хоро­водні ігри), добирає їх відповідно до характеру персонажа.

Завдяки участі в театральній діяльності у дітей активізується пізнавальний розвиток. Зокрема, інтенсивно розвиваються такі пізна­вальні процеси, як: сприймання, пам'ять, мис­лення, увага, уява, що сприяють орієнтації дітей в навколишньому світі. Вміло поставлені вихо­вателем проблемні запитання щодо змісту тво­ру, який розігрують, спонукають дітей думати, аналізувати, робити висновки та узагальнення.

Взаємозв'язок театральної діяльності та мов­леннєвого розвитку полягає в тому, що діти ма­ють змогу вправлятися у сюжетоскладанні та складанні сценаріїв, вести ігрові діалоги-імпровізації. Під час роботи над виразністю слів пер­сонажів активізується словник дітей, удоскона­люється звукова культура мовлення, інтонаційна виразність.

Театральна діяльність є також невід'ємною частиною художньо-естетичного розвитку дітей. Під час образотворчої діяльності вони малюють, роблять аплікації. ліплять казкових персонажів, атрибути до вистави, створюють ескізи костюмів, масок, декорацій та спільно з вихователем виго­товляють їх.

Як засіб креативного розвитку театральна діяльність дає змогу дітям розв'язувати проблем­ні ситуації як опосередковано, від імені певно­го персонажа, так і проявляючи творчість під час створення та розв'язання ситуацій, змінюючи по­дії у виставі.

Театралізовані ігри мають соціально-мо­ральне спрямування. Через зміст казок, по­ведінку персонажів дитина висловлює своє ставлення до них, формулює самостійні оцін­ні судження, дає морально-етичні та естетичні оцінки героям, розуміє зміст і форму людських взаємин — це доброта, дружба, чесність, сміли­вість тощо. У дітей формується моральна позиція щодо людського оточення, вони вчаться орієнту­ватися в моральних цінностях. Театральна діяль­ність є джерелом розвитку почуттів, глибоких переживань дітей, засобом їх залучення до духо­вних цінностей.

Театральні ігри сприяють емоційно-цінніс­ному розвитку дітей, змушують їх співчувати персонажам, співпереживати подіям, які розігру­ються у виставі, опанувати «азбуку» емоцій для відтворення потрібного казкового персонажа. Метою педагогічної роботи з емоційного розви­тку дошкільників є введення дітей у складний світ людських емоцій, виховання емоційної сприйнят­ливості, чутливості, культури емоційної поведін­ки, вміння відгукуватися на емоційно насичене середовище.

Переглядів: 1786 | Додав: Берізка7 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]